سایت شهر علم

بزرگترین پایگاه علمی کشـور ، مناسب برای همـه سنین
مطالب طلایی - کلیک کنید
موضوع بندی
مطالب پر بازدید
آمـــــار
بازدید امـروز : 41
بازدید دیـروز : 163
کــل بازدیــد : 164,221
کــل مطالب : 127
کـــل نظرات : 20
افـراد آنلاین : 2
جستجوگر
کلمه مورد نظر را وارد کنید


منوی اصلی
مطالب تصادفی

http://s8.picofile.com/file/8339850318/Kohan_Shtor.jpgکوهانی که در پشت شترها وجود دارد ، در واقع کوهی از گوشت و چربی است که می تواند در یک شتر سالم و جوان تا 80 پوند وزن داشته باشد . این کوهان ها به شتر کمک می کنند که تا هفته ها بدون آب و غذا بمانند .

وقتی آب و غذا در بیابان نایاب می شود ، این کوهان های چربی مانند ذخیره غذایی برای بدن شتر عمل می کنند.

بدن شتر از چربی ذخیره شده در این کوهان ها برای متابولیسم و سوخت و ساز استفاده می کند در چنین شرایطی کوهان کوچکتر می شود ، هر چه شتر کمتر غذا بخورد ، کوهان او کوچک تر می شود .

در واقع اندازه کوهان های یک شتر درجه سلامت و منابع غذایی او را تعیین می کند .

این کوهان ها یا همان ذخایر چربی دلیل این سئوال هستند که چرا شترها می توانند روزها بدون آب و غذا بمانند زمانی که انسان در روز به 8 لیوان آب نیاز دارد ، شترها می توانند مدت 2 هفته بدون آب زنده بمانند .

شترها تنها حیواناتی هستند که کوهان دارند و حتی می توانند حدود 600 لیتر شیر در سال تولید کنند  شترها می توانند سوراخ های بینی شان را ببینند . وقتی شترها گرسنه باشند و غذایی در کار نباشد ممکن است هر چه در دسترس شان باشد ، مثل کفش یا پتو بردارند و بجوند .

در بعضی از کشورها به عنوان  تفریح ملی و عمومی شترها را به جان هم انداخته و از دیدن مبارزه آنها لذت می برند . جالب اینجاست بدانید شترها می توانند به سرعت اسب ها بدوند . در شهر موراکو مسابقه شتردوانی یکی از معروف ترین مسابقات ملی آنهاست .


منبع : سایت تبیان


http://gorooh.parsiblog.com/PhotoAlbum/dars2/10e9328c176de902f34269074578f82d.gif

یکشنبه 22 مهر 1397 | تعداد بازدید : 565 | نظرات (1)
عناوین آخرین مطالب ارسالی