سایت شهر علم

بزرگترین پایگاه علمی کشـور ، مناسب برای همـه سنین
مطالب طلایی - کلیک کنید
موضوع بندی
مطالب پر بازدید
آمـــــار
بازدید امـروز : 127
بازدید دیـروز : 265
کــل بازدیــد : 164,144
کــل مطالب : 127
کـــل نظرات : 20
افـراد آنلاین : 2
جستجوگر
کلمه مورد نظر را وارد کنید


منوی اصلی
مطالب تصادفی

از آنجایی که تمرین با حلقه لاغری یا هولاهوپ یکی از شاد ترین روش های تمرینی است، گرایش به ورزش و داشتن بدنی زیبا با استفاده از این حلقه رو به افزایش است.

امروزه در بسیاری از باشگاه های ورزشی بخصوص باشگاه های ویژه بانوان و آیروبیک از حلقه لاغری برای رسیدن به بدنی خوش فرم، شکمی صاف و سلامت عمومی بدن استفاده می شود.

هولاهوپ یک تمرین کامل برای کل بدن و قاتل چربی های شکم است که باعث تراشیده شدن کمر و تقویت عضلات شکم می شود. تحقیقات نشان می دهند که تمرین با حلقه لاغری باعث از بین رفتن چربی های احشایی بدن می شود، چربی های که بسیار سخت از بین می روند و برای سلامت قلب و عروق ضرر دارند.


فواید تمرین با حلقه لاغری یا هولاهوپ

بر اساس تحقیقات انجام شده تمرین با این حلقه لاغری حدود 30 عضله از بدن را به کار می گیرد. عضلات نواحی شکم، مایل شکمی، کمر، باسن، ران ها، اندام های فوقانی و تحتانی را بکار می گیرد.

بر اساس گزارش انجمن ورزش آمریکا یک ساعت ورزش با حلقه لاغری حدود 400 کیلوکالری انرژی مصرف می کند. این مقدار مصرف انرژی اگر در حین تمرین با حلقه هولاهوپ، اندام های فوقانی و تحتانی هم مشغول انجام تمرین باشند، می تواند به بالای 600 کیلوکالری برسد.

بر اساس نتیجه یک مطالعه در سال 2009، تنها 8 دقیقه ورزش با این حلقه، یکی از بهترین برنامه های تمرینی برای سلامت سیستم قلب محسوب می شود که باعث مصرفی انرژی حدود 50 کیلوکالری یا حدود 6?25 کیلوکالری در هر دقیقه می شود. بر اساس گزارش یک تحقیق دیگر، ورزش هولاهوپ باعث مصرف 210 کیلوکالری در 20 دقیقه می شود.


تأثیر حلقه لاغری بر سلامت قلب

ورزش با حلقه لاغری با افزایش ضربان قلب باعث سلامت قلب نیز می شود.20 دقیقه تمرین روزانه با حلقه هولاهوپ، یک تمرین متوسط تا شدید به حساب می آید که برای توسعه و حفظ سلامتی برای همه افراد توصیه می شود.

از آنجایی که این تمرین نیازمند حرکت و چرخش در ستون فقرات است در صورت تداوم در تمرینات باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری در ستون فقرات می گردد و همچنین این قسمت ها از بدن نیز در مقابل آسیب های ورزشی مقاوم می گردد.

همچنین باعث افزایش هماهنگی های چشم و دست و موتور حرکتی می شود. نیاز این ورزش به هماهنگی عصبی عضلانی باعث به چالش کشیدن سیستم عصبی و مغز همانند سیستم عضلانی برای اجرایی زیبا و بدون نقص می شود.


تأثیر حلقه لاغری بر شادابی

گذشته از تمامی فوائد جسمانی انکار ناپذیر ورزش با حلقه لاغری می توان گفت که ورزش با این حلقه باعث شاد شدن شما می شود. ترشح هورمون اندورفین در نتیجه ورزش با هولاهوپ باعث تأثیر مثبت بر روان شما شده و بعد از تمرین احساس شادی و نشاط، جوانی و اعتماد به نفس بالا می کنید.


منبع : سایت علم ورزش


http://gorooh.parsiblog.com/PhotoAlbum/dars2/10e9328c176de902f34269074578f82d.gif

سه شنبه 22 آبان 1397 | تعداد بازدید : 230 | نظرات (0)
عناوین آخرین مطالب ارسالی